Werkwijze

De kern van uw verhaal

De eerste stap in het proces is te bepalen wat uw bedrijf en merk uniek maakt.

Dit klinkt eenvoudig maar dat is het meestal niet omdat bedrijven zich doorheen de tijd en generaties hebben aangepast aan hun omgeving, hun concurrenten, de maatschappelijke context enz.

Een beetje “soul searching” in de interne en externe documentatie, interviews met de stichter(s), de familie, de klanten, de werknemers met als doel een duidelijk beeld te krijgen van de bestaansreden, de rode draad door uw verhaal.

Uw waardepropositie zuiver stellen en implementeren

De eerstvolgende stap is een goed gezamenlijk begrip te ontwikkelen van de uitdagingen waarmee uw bedrijf en merk geconfronteerd worden.

Om dan te bepalen welke uitdagingen het meest belangrijk zijn, met andere woorden hoe we uw huidige en toekomstige klanten de meeste waarde voor hun geld kunnen bieden zonder de planeet verder te ruïneren, integendeel.

Na de ontwikkeling van ideeën samen met uw team, (potentiële) klanten en leveranciers gaan we aan de slag en ontwikkelen we de sales & marketingconcepten en worden deze getest en bijgestuurd.

Om nadien het plan te ontwikkelen voor de roll-out van deze concepten op grotere schaal en in de tijd, het moment van de waarheid.

Double diamond – design thinking proces
Deming cirkel – W.E.Deming

Uw weerbaarheid versterken

Zelf ben ik een grote fan van het principe “leer een man vissen en hij heeft eten voor heel zijn leven

Het is de bedoeling dat uw team de growth mindset, processen, tools en vaardigheden ontwikkelt die de basis vormen van een continue verandering.

Het is mijn taak om uw team daarbij te helpen op basis van de principes achter de Scrum project management methode.

Van binnenuit

Een succesvolle en blijvende verandering is uitermate afhankelijk van een gemotiveerd, sterk en multifunctioneel team.

Het betrekken van externe partners van de onderneming in het veranderingstraject is een must, zeker als het om productinnovatie en duurzaam ondernemen gaat.

De belangrijkste voordelen? Een gedeeld begrip van de uitdagingen en doelstellingen, een bredere waaier aan praktische oplossingen en toepassingen die sneller opgeleverd en geïmplementeerd kunnen worden en een blijvend positieve impact op de bedrijfsvoering.

Mijn rol? Vooral die van inspirator, katalysator en facilitator.